Zespół Szkół Leśnych i Ekologicznych w Brynku zajął wysoką pozycję w prestiżowym „Ogólnopolskim Rankingu Liceów i Techników” miesięcznika „Perspektywy”. W „Rankingu Techników 2024” szkoła zajęła 107 miejsce w kraju, 9 w województwie i 2 w powiecie tarnogórskim. Wynik uplasował ją na 3 miejscu w kraju wśród techników leśnych prowadzonych przez Ministra Klimatu i Środowiska. Tym samym placówka zyskała miano „Srebrnej Szkoły”.
W minionym roku szkoła znalazła się na 118 miejscu w województwie. Tegoroczna 9 pozycja jest więc oszałamiającym awansem. Z czego wynika? – Przede wszystkim z ciężkiej i świadomej pracy nauczycieli i uczniów. Ranking bierze pod uwagę sukcesy w olimpiadach, wyniki matury z przedmiotów obowiązkowych, wyniki z przedmiotów dodatkowych oraz z egzaminu zawodowego – mówi dyrektor szkoły, Agnieszka Ohsmann. Jak przyznaje, nikt nie spodziewał się tak spektakularnego wyniku. – Bardzo się z niego cieszymy i mamy nadzieję na utrzymanie wysokiego poziomu kształcenia. Trzeba podkreślić, że nauka w technikum nie należy do łatwych. Nasza kadra z zaangażowaniem stara się tworzyć uczniom warunki sprzyjające nauce. Są organizowane zajęcia dodatkowe, bo uczniowie techników prócz podstawowych przedmiotów, mają przedmioty zawodowe takie jak: hodowla lasu, ochrona lasu, użytkowanie lasu, urządzanie lasu, maszynoznawstwo, gospodarka łowiecka, ekonomika leśna. Matura natomiast dla wszystkich jest taka sama – przyznaje Pani Dyrektor.
– Ponadto stawiamy na uczestnictwo w olimpiadach tematycznych. Mamy zespół nauczycieli, którzy wyłapują zdolnych uczniów i kierunkowo przygotowują ich do olimpiad – dodaje. Wiosną reprezentanci szkoły będą startować w dwóch olimpiadach ekologicznych. Obecnie biorą udział m.in. w Tarnogórskiej Olimpiadzie Języka Angielskiego. Ranking jest bardzo ważną informacją dla przyszłych uczniów i ich rodziców, którzy są na etapie weryfikowania oferty i podejmowania decyzji o kontynuacji kształcenia w szkole średniej. Wysoka pozycja w rankingu jest niczym gwarancja wysokich standardów nauczania. Dla szkoły z kolei jest to potwierdzenie skuteczności dydaktycznej.